Els errors més típics dels emprenedors

Arribar a crear una empresa no és fàcil, ni molt menys, i encara més acabar-la consolidant en el temps. Molt sovint, l’arbre no ens deixa veure el bosc, és a dir, que les mateixes ganes i fe en la nostra idea, no ens deixa ser prou reflexius, analítics i buscar un visió més realista del projecte. Per fer-ho cal tenir-ho tot molt clar, controlat i planificat, fins i tot un pla alternatiu.

Mai s’ha de començar un projecte amb manca d’informació, això ens pot portar a prendre decisions precipitades i a un resultat final no desitjat. Desconeixement real del mercat, una planificació inadequada, un error en l’estratègia,… són molts factors que faran difícil assolir els nostres objectius o l’èxit.

Tot seguit enumerem alguns dels errors més habituals de les persones que inicien o intenten iniciar una empresa:

  1. No fer un pla d’empresa a consciència.
  2. Manca d’un estudi de mercat.
  3. Desconeixement de la competència.
  4. Desconèixer les estratègies de comunicació o de màrqueting possibles.
  5. Centrar-se exclusivament a la idea o producte.
  6. Manca de coneixements econòmics i financers per administrar una empresa.
  7. Inadequat o insuficient finançament.
  8. Males decisions a l’hora d’invertir el capital.
  9. Errors en la planificació de vendes i de despeses.
  10. Saber dir NO, saber renunciar o replantejar.

En properes entrades ampliarem i explicarem més en detall aquests aspectes i, posteriorment, tractarem també de comentar les errades més habituals un cop ja s’ha fet el pas d’iniciar l’empresa.

Comparteix..